Breng vermoeide leerlingen/studenten weer terug in hun concentratie
Onze hersenen bestaan uit twee hersenhelften. Het rechterbrein is verantwoordelijk voor gevoelens en verbeelding, het linker voor analytisch denken en ons vermogen om te communiceren. Vaak is een
hersenhelft dominant maar ze werken pas optimaal samen als beide helften functioneel worden gebruikt. Door deze onderling te versterken leer je makkelijker omdat je beter in balans bent. Met
behulp van praktische oefeningen gecombineerd met beweging en stem, leren de deelnemers de twee hersenhelften zo te coördineren zodat ze concreet toegepast kunnen worden in de eigen les op
school.
Theoretisch deel: hoe werken onze twee hersenhelften en hoe kunnen we ze beter coördineren?
Praktisch deel: In het trainingsplan in 5 minuten weer fit! worden kort te combinerende oefeningen aangereikt, die de leerlingen samen met de
leerkracht staand in de klas kunnen doen.
Korte introductie
- Functionaliteit, optimaal netwerken van onze twee hersenhelften voor beter leerresultaat & effectiviteit
- Ter plekke inzetbare concentratieoefeningen en oefenplan op papier
- Verschillende benaderingen om vermoeide leerlingen/studenten weer in concentratie te krijgen!
- Adem- en stemoefeningen in de klas door speelse benadering
- Leer de tap-techniek
- Ogen ontspannen met oogyoga
- Cross-over oefeningen
Vaardigheden
De deelnemers zijn in staat om...
- speelse oefeningen snel en effectief in de klas te implementeren
- aan de hand van het trainingsplan aangepast aan eigen klas oefeningen samenstellen
- hun eigen stem beter in te zetten
- ademhalingsoefeningen bewust in te zetten
- bewegingsoefeningen (her) vinden voor eigen evenwicht
- met plezier en vreugde naar beter geheugen te komen
- intuïtieve en logische elementen te combineren
Houding
De deelnemers leren...
- relaties te zien zodat er een win-win situatie voor leraar & leerlingen ontstaat
- via stimulerende oefeningen onderling meer leerplezier te ervaren
- ontspannen leerklimaat in de klas te creëren
Praktijk in de klas
- Speelse en uitvoerbare concentratie-oefeningen in de klas
- Door bewegingsoefeningen & de inzet van de stem wordt de communicatie bevorderd
- Vermoeide leerlingen/studenten in korte tijd weer bij de les te krijgen
- Voor meer effectiviteit in de klas
Praktisch
Neem mee: makkelijke kleding om in te bewegen, warme sokken evenals je openheid en vreugde om iets nieuws te ontdekken. Voorkennis is niet nodig.
Contact/Nu boeken
Annikki Scheu
info@stimmeinbewegung.eu